Storytel - StockBlogs.se

Storytel

Pour your heart into it

Idag har jag haft en 11 timmars dag “på jobbet” där flera av timmarna har spenderats i bil. Jag passade då på att lyssna på veckans avsnitt av #PrataPengar som sedan följdes upp av en ny ljudbok på Storytel. Viktigt att klargöra att den är ny för min del, boken är i själva verket skriven Läs mer

Den stora bankhärvan. Sponsrat av Storytel

Den stora bankhärvan handlar om HQ-bank och dess fall. Skriven av Carolina Neurath. Jag blev mycket positivt överraskad av boken som inte var alls enligt mina förväntningar. Jag trodde den skulle gå mycket hårdare åt vissa individer och jag överraskades av den otroligt breda bilden av händelserna.En förbaskat intressant bok!Carolina Neurath har gjort ett bra Läs mer

Jim Cramer – Stay Mad For Life. Sponsrat av Storytel

Jag har lyssnat på ännu en bok av Jim Cramer, för många den excentriske aktiegubben på amerikansk TV. Vad desto färre känner till är hans historik som hedgefondförvaltare där han presterade otroligt bra. En riktig hit var att han i slutet av IT-hysterin på börsen blankade och tjänade storkovan åt fonden. I den här boken Läs mer

Bostadspriserna har skenat – Kollar i backspegeln och vad jag sa för 8 år sedan

För 8 år sedan, hade jag en ekonomiblogg. Året var 2009, finanskrisen hade precis planat ut och jag skrev om min resa mot min första miljon. På den tiden var jag väldigt intresserad av bostadsmarknaden, jag var övertygad om att bostadspriserna skulle öka och att ett eget boende på sikt var en bra ekonomisk placering. Även om Läs mer

Om att vara en småsparare

Det finns klart negativa konnotationer för hur ordet småsparare används i svensk affärspress. Kanske med rätta? Det finns många som satsar större delen av sina besparingar i ett fåtal (ibland endast ett) riskfyllda bolag i branscher som ändras snabbt – ofta med stort teknikinnehåll och förhoppning om stora vinster i framtiden. Men ibland verkar man glömma Läs mer

Inför LEO:s rapport

LeoVegas som ju är ett av mina Från Q1-presentationen.Marginalen och därmed förstås resultatet kommer att tyngas något av höga marknadsföringskostnader vet vi från Q1:an där man flaggade för detta. Andelen av intäkterna man lägger på reklam var 43 % i Q1 men kommer knappast att komma upp i de 60 % man drämde till med Läs mer